امروزه بهترین کروم بوک ها تنها لپتاپهایی که قابلیت اجرای چند اپلیکیشن گوگل را دارند نیستند. کروم بوک ها میتوانند طیف زیادی از نیازها را پوشش دهند. به طوری که یک لپتاپ خوب از محصولات کروم او اس میتواند بیشتر از یک لپتاپ ویندوزی یا مکبوک های اپل به کار شما آید.

به همین دلیل انتخاب ما در سال ۲۰۲۲ لپتاپ ایسر اسپین ۷۱۳ (acer chromebook spin 713) می باشد که هیچ چیز کم از لپتاپ های دیگر ندارد. چیزی که خریداران کروم بوک ها از این دستگاه ها انتظار دارند مشابه دیگر لپتاپ ها می باشد. کیبورد خوب،‌ کیفیت ساخت بالا، باتری با شارژدهی بالا، کیفیت صفحه نمایش خوب و از همه مهمتر قدرت مناسب که بتوانند کارهای خود را با‌ آن انجام دهند. امروزه بیشتر کروم بوک ها نیاز های کاربران خود را پوشش میدهند اما بعضی از آنها سرآمد دیگران هستند که میخواهیم به معرفی آنها بپردازیم.

درصورتی که با سیستم عامل کروم بوک اشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله آیا سیستم عامل کروم برای شما مناسب است؟ را مطالعه بفرمایید.

این مقاله از وبسایت ورج ترجمه شده است.

 

بهترین کروم بوک های ۲۰۲۲


 ۱. ACER CHROMEBOOK SPIN 713

بهترین کروم بوک ۲۰۲۲

acer chromebook spin 713 بهترین کروم بوکی که میتوانید در سال ۲۰۲۲ تهیه کنید می باشد. کروم بوکی با صفحه نمایش ۳:۲ که در کروم بوک های گران تر میشود این نسبت صفحه را مشاهده نمود. این نسبت صفحه به شما فضای عرضی زیادی در صفحه نمایش میدهد که باعث میشود که در مصرف روزانه از آن احساس راحتی بسیار زیادی داشته باشید.

کیبورد بسیار خوب و کم صدا با احساس تایپ عالی و به همراه نور پس زمینه ی بی نقص. حتی یک درگاه HDMI هم در این دستگاه باریک وجود دارد که در دستگاه هایی با ظرافت مشابه این دستگاه چنین چیزی نخواهدید دید.

از همه مهمتر پردازنده های نسل ۱۱ اینتل که میتوانند فشار بسیار بالایی را تحمل کنند. اسپیکر های این کروم بوک عالی به نظر نمیرسد و از طرفی امکان ورود به وسیله احراز هویت های بیومتریک مانند اسکنر اثر انگشت وجود ندارد. اما این دو پارامتر قربانی های مناسبی برای خرید لپتاپی با این کیفیت و این قیمت می باشند.

 

 

 

در بازار کروم بوک ها مهمترین وجه تمایز قیمتی لپتاپ های کروم بوک منجر به تغییر کیفیت در صفحه نمایش آنها و شاید نهایتا داشتن یا نداشتن قلم در کنار آنها شود. اما ایسر با قیمتی مناسب محصولی ارائه داده است که در اکثر جوانب نمیتوان به آن ایرادی گرفت. این لپتاپ با قیمت ۶۹۹ دلار در تاریخ انتشار مقاله قابل خرید میباشد.


۲. LENOVO CHROMEBOOK DUET

بهترین کروم بوک اقتصادی

اگر شما به دنبال یک کروم بوک با قیمت مناسب تر می باشید که کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید، lenovo chromebook duet ارزش خرید بسیار بالایی به نسبت قیمتی که برای آن هزینه میکنید دارد. دستگاهی بسیار سبک با صفحه نمایش 10.1 اینچی هیبریدی با قابلیت جدا شدن کیبورد و داردی کاوری که حکم یک استند را دارد.

کروم بوک Duet در درون خود چیپ مدیاتک Heilo P60T را به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این کروم بوک در مصارف روزانه مانند وبگردی و در صورتی که انتظار بیش از اندازه از آن نداشته باشید عالی عمل میکند.این کروم بوک از نسخه ای از کروم بوک استفاده میکند که برای کروم بوک های  هیبریدی بهینه سازی شده است و با جدا شدن کیبورد از آن مانند یک تبلت میتوان از آن استفاده کرد. باتری این کروم بوک بینظیر است و میتواند تا ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه در استفاده های نه چندان سبک هم دوام بیاورد.

قطعا در کروم بوکی با این قیمت نقاط ضعف نیز دیده میشود. تاچ پد و کیبورد کوچک و نبود جک هدفون در کنار صفحه نمایش با نسبت ۱۶ به ده که مقداری تاریک است از مهمترین نقاط ضعف این کروم بوک می باشد.

 

 

 

قیمت این دستگاه در زمان ترجمه مقاله در وبسایت بست بای ۲۹۹ دلار می باشد که با تخفیفی مناسب به ۱۴۹ دلار نیز رسیده است.


۳. ASUS CHROMEBOOK DETACHABLE CM3

بهترین کروم بوک هیبریدی و قابل جدا شدن

این کروم بوک اصلی ترین رقیب لنوو Duet به شمار می آید. نانند کروم بوک لنوو این لپتاپ نیز از صفحه نمایش با نسبت 16:10 و با اندازه 10 و نیم اینچ بهره میبرد.

سیستم عامل این دستگاه نیز مانند لنوو ورژن بهینه شده برای کروم بوک های هیبریدی می باشد. کروم بوکی با روکش پارچه ای، استند مناسب و کیبوردی دارای نور پس زمینه نیز می باشد. CM3 کمی گران تر از لنوو DUET می باشد ولی چند ویژگی بیشتر نیز ارائه میدهد. یکی از ویژگی های خوب این کروم بوک ویژگی استند آن است که به شما این امکان را میدهد که آن را همانند لپ تاپ و یا تبلت استفاده کنید.

CM2  هم چنین دارای یک قلم استایلوس نیز می باشد ولی از همه مهمتر دوام باتری این کروم بوک است که ت ۱۳ ساعت هم شارژدهی دارد. هرچند که این کروم بوک برای همه عالی به نظر نمیرسد. کروم بوکی که تنها دو عدد پورت دارد - یک جک هدفون و یک usb c - هرچند که از رقیب خود لنوو با تنها یک پورت usb c بهتر است.

پردازنده این دستگاه نیز ساخت شرکت مدیاتک می باشد که هرچند به نسبت رقبای گران تر خود قدرتمند به نظر نمیرسد اما اگر احساس میکنید که lenovo Duet نیازهای روزمره شما را برطرف نمیکند و دستگاهی کمی با کیفیت تر میخواهید میتوانید روی این کروم بوک حساب کنید.

 

 

 

قیمت این کروم بوک در تاریخ ترجمه مقاله ۳۷۰ دلار می باشد که با تخفیف به ۳۰۰ دلار نیز رسیده است.

 


۴. ASUS CHROMEBOOK FLIP CX5

بهترین کروم بوک با صفحه نمایش ۱۵ اینچ

ممکن است ابتدا از قیمت این کروم بوک متعجب شوید ولی شک نکنید که به اندازه قیمت آن ارزشمند است. بدنه این دستگاه به اندازه ای محکم و با کیفیت ساخته شده است تا بتواند هرگونه تکانی در کیف یا کوله پشتی شما را تحمل کند. با جزییاتی زیبا در بدنه ی دستگاه که در دست گرفتن آن را لذتبخش کرده و کاملا به شما حس یک کالای پریمیوم را منتقل میکند. به این موارد ذکر شده تنوع پورت های دستگاه،‌ کیبورد مناسب و باکیفیت و صفحه نمایش باکیفیت در کنار شاسی بنده ای که کیفیت آن به نسبت از لپتاپ های میان رده ویندوزی نیز بهتر است اضافه کنید.

عملکرد CX5 بسیار مناسب ارزیابی میشود. ما حتی صدای فن این دستگاه را یکبار هم در تست هایی سنگین که بسیاری از دستگاه ها را زمین گیر میکند نشنیدیم. باتری این دستگاه کاملا برای یک روز جوابگو خواهد بود. بلند گو های این دستگاه یکی از بلند ترین صداهایی که تا به حال از یک کروم بوک شنیده ایم را ارائه میدهد. در حالی که CX5 یک دستگاه بالارده نیست اما کاملا نیازهای محاسباتی شما را برآورده میکند

 

 

 

قیمت این دستگاه در زمان ترجمه این مقاله در وبسایت آمازون 700 دلار می باشد که با تخفیف به 649 دلار رسیده است. 


۵. SAMSUNG GALAXY CHROMEBOOK 2

بهترین کروم بوک میانرده

سامسونگ کروم بوک ۱ که سال پیش با برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلاری و با ویژگی هایی مثل صفحه نمایش اولد، قلم استایلوس و طراحی پریمیوم و خاص خیلی مورد استقبال بازار قرار نگرفت. امسال سامسونگ اما قیمتی ۶۰۰ دلاری روی محصول جدید خود گذاشته است. که البته برای این کار حسگر اثر انگشت،  قلم استایلوس و صفحه نمایش اولد را حذف کرده است. اما همچنان محصولی بسیار کارآمد و با قیمتی معقولانه می باشد.

امسال این محصول در دو رنگ قرمز و خاکستری به بازار عرضه شده است. همچنین این محصول اولین کروم بوک تاریخ است که با صفحه نمایش QLED عرضه شده است. QLED همان OLED نیست. پنلی LED است که از نظر تکنولوژی ساخت پیشرفت داشته است. نکته ی اصلی اینجاست که همانطور که همه میدانیم، سامسونگ بی شک پادشاه صفحه نمایش دنیا می باشد و به همین جهت ما امسال نیز با یکی از بهترین و باکیفیت ترین صفحه نمایش هایی که در کروم بوک ها دیده ایم روبرو هستیم.

صفحه نمایش باکیفیت معمولا مصرف باتری را بالاتر میبرد اما اینجا اینگونه نیست. در تست های ما این محصول ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه در استفاده مداوم شارژدهی داشت که به این معناست که نیاز نیست مرتب دستگاه خود را شارژ کنید. با پردازنده ی اینتل i3 که قدرتمند ترین پردازنده ای نیست که در کروم بوک ها میتوانید پیدا کنید، اما برای تمامی مصارف روزانه شما کافیست.

 

 

 

قیمت این دستگاه در زمان ترجمه این مقاله در وبسایت بست بای و وبسایت رسمی سامسونگ 699 دلار می باشد که با تخفیف به 550 دلار رسیده است.