لپتاپ های ارزان هر سال باکیفیت تر از سال قبل میشوند. مهمترین سوالی که مطرح میشود این است که هنگام خرید لپتاپ ارزان قیمت و یا لپتاپ اقتصادی چه نکاتی مهم است و چه از چه مواردی چشم پوشی کنید؟ حتی بهترین لپتاپ ارزان قیمت نیز کامل نیست و ضعف های خود را دارد و با وجود اینکه نقاط قوت زیادی دارد ولی برای رسیدن به برچسب قیمت ارزان تر شرکت تولید کننده آن از بعضی موارد زده است. قطعا میتوانید در گروه لپتاپ های ارزان قیمت لپتاپی با صفحه نمایش لمسی، یا لپتاپی با بدنه و شاسی باکیفیت پیدا کنید. نکته اصلی این است که نقطه قوت لپتاپی که در این رنج قیمت میخرید میخواهید چه چیزی باشد و از چه چیزی صرف نظر میکنید.

میتوانید از بخش مقالات سایت ۲۰ استوک راهنمای خرید لپتاپ ها و یا بهترین لپتاپ های امسال را مطالعه کنید.

آنطور که وبسایت ورج مینویسد، بهترین لپتاپ با قیمت اقتصادی سال ۲۰۲۲ را HP Envy x360 13 اینچ میدانیم. این لپتاپ از ویندوز ده به صورت پیش فرض استفاده میکند. از ویژگی های این لپتاپ بدنه و شاسی با کیفیت، عملکرد بالا و عمر باتری بالا است.

آنطور که ورج مینویسد، بیشتر لیست لپتاپ های ارزان قیمت زیر ۵۰۰ دلار را کروم بوک ها تشکیل داده اند. زیرا در اکثر موراد برای نیاز های معمولی مانند فروشگاه و مغازه و یا دانش آموزان، کروم بوک ها کیفیت و عملکرد بالاتری از لپتاپ های ویندوزی مشابه این رنج قیمت داردند.

 

۱. HP ENVY X360 13

بهترین لپتاپ اقتصادی که شما میتوانید بخرید همین لپتاپ است. این لپتاپ یک لپتاپ تبدیل پذیر یا هیبریدی است که میتواند به فرم تبلت نیز استفاده شود. بدنه این لپتاپ کیفیت بالایی دارد و کیبورد آن هم عالی است. کیفیت صفحه نمایش بسیار خوب است. به لطف پردازنده های AMD Ryzen، باتری این لپتاپ میتواند یک روز کامل پاسخگوی نیاز شما باشد

 

 

 

از نقاط ضعف این لپتاپ میشود به کمبود پورت اشاره کرد. نبود پورت های تاندربولت و HDMI به چشم می آید. میتوانید این لپتاپ را با قیمتی کمتر از ۸۰۰ دلار تهیه کنید.

 

 

۲. LENOVO CHROMEBOOK DUET

اگر به دنبال یک کروم بوک ارزان قیمت هستید که کارتان را راه بی اندازد بدون شک این کروم بوک برای شما مناسب است. این کروم بوک ۱۰ اینچی همراه با پایه نگهدارنده خود و بدنه آلومینیومی که سیستم عامل آن کروم او اس است. اما نباید خیلی هم از آن توقع زیاد داشته باشید. کارهایی مانند بازکردن تب های زیاد کروم و باز کردن همزمان چندین برنامه سنگین قطعا شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. عمر باتری این کروم بوک ۱۱ ساعت است.

 

 

 

مشکل اصلی این کروم بوک کوچک بودن صفحه نمایش آن است. این صفحه برای یک دانش آموز کم سن و سال مناسب است و یا برای بزرگسالان برای داشتن دستگاه دوم که همراه خود داشته باشند ولی به عنوان دستگاه اصلی  شما آن را پیشنهاد نمیکنیم مگر اینکه با سایز ضفحه ی ۱۰ اینچی آن مشکلی نداشته باشید.

 

 

۳. ACER CHROMEBOOK SPIN 713

اگر میتوانید کروم بوک را انتخاب کنید و یک پیشنهاد بهتر میخواهید پیشنهاد ما این کروم بوک از برند ایسر است.

 

 

 

با قیمت در حدود ۴۰۰ دلار، کروم بوکی با نسبت صفحه ی ۳:۲ که تصویری شفاف و با کیفیت به شما نشان میدهد. از دیگر ویژگی های این لپتاپ کیفیت خوب کیبورد و تنوع پورت های آن است. پورت هایی مانند HDMI و USB TYPE-C و USB TYPE-A و درگاه کارت حافظه.


 

۴. ASUS CHROMEBOOK DETACHABLE CM3

کروم بوکی با اندازه صفحه نمایش lenovo duet و با کیفیت صفحه بالاتر. فراموش نکنید که این کروم بوک همراه با قلم استایلوس خود به شما فروخته میشود که بسیار کاربردی است. باتری این کروم بوک در حدود ۱۳ ساعت است.

 

 

 

نقطه ضعف اصلی این کروم بوک پردازنده و قدرت آن است که اگر قدرت را اولویت خود قرار میدهید لنوو به نسبت این کروم بوک قدرتمند تر است. قیمت این کروم بوک در حدود ۴۰۰ دلار است.

 

 

۵. HP PAVILION AERO 13

اگر به دنبال یک لپتاپ ویندوزی ارزان قیمت هستید که نازکتر و سبکتر از ENVY X360 باشد و قدرتی برابر با آن به شما ارائه دهد، پیشنهاد ما خرید این لپتاپ است. قیمت این لپتاپ با توجه به برچسب قیمتی ۶۵۰ دلاری پیشنهاد بسیاری مناسبی برای خرید یک لپتاپ با بودجه محدود است. داشتن پردازنده ی هشت هسته ای که یکی از قدرتمند ترین پردازنده هایی است که برای لپتاپ های ویندوزی باریک استفاده میشود، قدرت خوبی به این لپتاپ داده است. صفحه نمایش این دستگاه ۱۶:۱۰ است که برای کارهای مولتی تسکینگ به کمک شما خواهد آمد. باتری این لپتاپ در حدود ۱۱ ساعت است که بسیار مناسب است.

 

 

 

اچ پی البته از بعضی نقاط این لپتاپ زده است تا به این مشخصات در کنار این قیمت برسد. کیفیت صدای این لپتاپ عالی نیست. کیفیت بدنه و شاسی آن نیز به نسبت ENVY X360 کمتر است

 

۶. SURFACE GO 2

با قیمت زیر ۴۰۰ دلار اگر طرفدار سرفیس های شرکت مایکروسافت هستید و میخواهید یک سرفیس ارزان قیمت با اندازه ای جمع و جور برای خود بخرید این لپتاپ مناسب شماست. با اندازه صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچ که با یک آیپد هم اندازه است. فراموش نکنید که باید کاور کیبورد آن را جداگانه تهیه کنید.

 

 

 

میتوانید این لپتاپ را با پردازنده core m3 سفارش دهید. این پردازنده برای تقریبا تمام مصارف روزانه شما مانند تماشای فیلم یا وبگردی یا تماس آنلاین مناسب است. اگر در نظر بگیریم که شما تنها یک برنامه را اجرا کنید، میتوانید هر برنامه ای اجرا کنید